Sara Sig Møller - Eliteløber

Sara Sig Møller - Eliteløber
EM cross Hyeres 2015. Foto: Kim Gudmand

tirsdag den 6. oktober 2015

Eremitageløbet 2015

Jeg havde virkelig glædet mig til E-løbet i søndags, da jeg godt var klar over at formen burde være en lille smule bedre end samme tidspunkt sidste år. Jeg har dog virkelig ikke løbet særlig mange kilometer de sidste to måneder, og rammer nok ikke et snit der ligger meget højere end 85 km. Jeg har heller ikke løbet særlig meget fart, men bare holdt fast i mine ture, som ligger på 3.50-4.00 tempo, alt efter hvor friske benene og hovedet er.
Min tid på 33.48 til Friløbet for to uger siden indikerede dog at grundformen er ganske ok, og jeg håbede derfor at det var nok til at tage sejren. Et par dage inden løbet fik jeg at vide, at Anna Holm ikke ville komme, da hun prioriterede en lang tur op mod Frankfurt. Det var lidt ærgerligt, da jeg havde set frem til revanche for sidste år. Men det var nu ikke Anna jeg frygtede mest, set i forhold til at løbe sejren hjem. Jeg har jo fulgt lidt med i Sylvia Kiberenges udvikling gennem de sidste par måneder, og hun virkede pludselig skræmmende stærk. Men, men, men meget kan jo ske på et langt og kuperet løb, tænkte jeg.
Da starten gik blev der som sædvanelig løbet vildt stærkt, og jeg gjorde mit bedste for at komme med, og finde frem til den rette gruppe. Allerede efter 500-1000 m sætter Sylvia yderligere tempo på, og jeg synes allerede tempoet er rigelig højt, så jeg finder mit eget tempo, og håber at jeg måske henter hende på et tidspunkt. Jeg finder ind i en gruppe, eller det vil sige jeg finder mig selv i front af en gruppe resten af løbet. Der var dog absolut ikke en vind der rørte sig, så det gjorde mig ikke det helt store at trække de andre igennem i et stabilt pace. Hele løbet igennem har jeg det faktisk rigtig godt, og timer mine kræfter godt, så der lige akkurat ikke er mere tilbage at gi af, da jeg kommer i mål.
Jeg havde inden start håbet på måske at kunne løbe ca. 45.30, men jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg var i form til at løbe 45.11. På trods af den gode tid, var det alligevel svært at kunne glæde sig fuldt ud over tiden, da jeg både for min egen skyld, men også rigtig meget for mine sponsorers skyld, gerne ville have vundet! Mine sponsorer giver mig så meget støtte i den daglige træning, og med en sejr og lidt medieomtale, kan jeg give noget tilbage den anden vej. Det må blive en anden gang :-)
Jakob gik selvfølgelig, som den talnørd han er, straks igang med at se de gamle vindertider fra E-løbet. Han kunne finde resultater tilbage fra 2000, og med undtagelse af et enkelt år hvor Dorte Vibjerg vandt i ca. 44.30, ville min tid have givet mig en sejr. Jeg ved, at Jakob er rigtig tilfreds med, hvor jeg er i min træning på nuværende tidspunkt, og jeg gør mit bedste som atlet for at vise, at man kommer rigtig langt med tålmodighed og kontinuitet.
Der er nu ca. en måned til NM cross i Göteborg, og derfra yderligere en måned til EM cross i Frankrig. Hvis alt går efter planen fra nu, og jeg holder mig skadesfri de næste par måneder, så tror jeg bestemt på at jeg kan se frem til et EM, hvor jeg kan blande mig i top 10.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar