Sara Sig Møller - Eliteløber

Sara Sig Møller - Eliteløber
EM cross Hyeres 2015. Foto: Kim Gudmand

mandag den 30. marts 2015

35. plads til VM cross

Wauw!!! Jeg er nu kommet på den anden side af VM cross i Guiyang, Kina, og er virkelig stolt over den præstation jeg leverede ved lørdagens mesterskab. Jeg blev nr. 35, og en placering som den 4. bedste europæer. Jeg havde virkelig håbet på at jeg her efter løbet ville kunne sige at jeg havde forberedt mig 100 % som jeg havde håbet på, at min motivation var 100 % i top, og at jeg gav mig 100 % hele vejen gennem løbet. Det er heldigvis tilfældet! Jeg har haft den bedste tur til Kina, og kunne ikke have ønsket mig en bedre oplevelse i mit første møde med et VM i cross.


Løbet foregik på en 2 km rundstrækning ca. 30 km uden for værtsbyen Guiyang, og for seniorkvindernes vedkommende stod den på fire omgange på den ret så krævende rute. Vi havde dagen inden løbet været ude for at træne på ruten, og allerede her kunne jeg mærke at det nok skulle blive rigtig godt! Vi var 81 kvinder til start, og jeg havde inden start sat mig en målsætning om forhåbentlig at kunne havne i top 50. Jeg fik mig en rigtig fin start, og lå efter første omgang placeret som nr. 63, efter anden omgang nr. 47, og efter tredje omgang nr. 40. Det gælder nok for alle at man med en omgang igen er ved at være ret brugt, og sidste omgang prøvede jeg at holde hovedet koldt, og se hvor mange flere jeg kunne nå at hente. Jeg overhaler en ca. 20 m. før mål, og kan løbe i mål som nr. 35. En placering jeg efterfølgende næsten kunne få helt tårer i øjnene over. Dette tror jeg var en kombination af flere ting. Jeg har jo gennem lang tid vidst at jeg skulle til dette mesterskab, og forberedt mig til det så godt som jeg overhovedet kunne, og så er det bare en enorm forløsning når alt går op i en højere enhed. Her dagen derpå har jeg ret ømme ben, så alt er som det skal være, når man bare har givet sig fuldt ud!

Det har været den fedeste tur til Kina, og hele arrangementet var planlagt ned til mindste detalje. Der har faktisk slet ikke været noget at sætte en finger på! Det har været dejligt at være afsted sammen med de andre piger fra holdet, og der har under hele turen hersket en stemning af seriøsitet og vilje til at gøre det så godt som muligt!


Der er ikke så meget tid til at hvile på laurbærrene, da den næste konkurrence er BT Halvmaraton d. 26. april. Så der skal lige lidt kilometer i benene igen, og så ellers i gang med nogle længere intervaller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar