Sara Sig Møller - Eliteløber

Sara Sig Møller - Eliteløber
EM cross Hyeres 2015. Foto: Kim Gudmand

mandag den 23. marts 2015

Tre ugers stabil træningsperiode

Som overskriften siger har de sidste tre uger budt på en stabil træningsperiode, dvs. ikke nogen forstyrrende elementer i form af konkurrencer. Jeg valgte for længe siden, da det stod klart at jeg skulle til VM, at jeg ikke ville deltage i DM 10 km landevej. At træffe beslutningen var som sådan ikke så hård, men det var nu hårdt nok for mig at sidde og se med på livestream lørdag middag... Nu her bagefter er jeg virkelig stolt af mig selv, at jeg kunne finde ud af sige fra på trods af at formen aldrig har været bedre. Jeg synes, at jeg som atlet er vokset med opgaven, og er også sikker på at det er valg som dette, der gør at jeg har trænet så kontinuert gennem det sidste år.
Jeg er derfor nu toptunet og klar til at løbe VM cross på lørdag! Motivationen er høj, og jeg kommer til Kina med de bedste forudsætninger for at kunne hive en god placering hjem!

Nu lider bloggen lidt under at jeg ikke har fået lavet opdatering de sidste tre uger, men jeg kan da fremhæve nogle af de rigtig gode intervalpas jeg har lavet:

Lørdag d. 7/3: 5 x 1000 m., pause 3 min (Østerbro stadion)
Her var oplægget at de første to skulle løbes med et vist overskud, og derefter skulle farten skrues op. Resultatet blev: 3.11, 3.10, 3.05, 3.04, 3.04.
Passet blev løbet i almindelige tunge træningssko og uden nogen at følges med. Jeg tror faktisk aldrig jeg har løbet hurtigere end 3.04 på en 1000 m :-)

Torsdag d. 12/3: 3 x 1,7 km, p. 3 (tre runder i den store Fælledpark)
Progressive runder fra 5.24 min - 5.23 min - 5.19 min. Dette gav et samlet snit på 3.11 min/km.
Jeg har aldrig i mit liv løbet så hurtigt på den runde! Det var helt vildt sådan som det bare kørte. Igen en tidlig morgen for mig selv.

Torsdag d. 19/3: 5 km. tempotur: 16.51 min.
En dejlig tur på Strandvejen fra Klampenborg til Hellerup. På mine tempoture kigger jeg meget lidt på uret, og prøver bare at lade benene bestemme hvor hurtigt det skal gå. Denne dag gik det ret så hurtigt :-)


Jeg har gennem de sidste tre uger skruet en lille smule ned for km'erne, og ugen her op mod VM løber jeg ca. 20 % færre km'er end jeg er vant til. Derudover falder intensiteten på mine ture også de sidste par dage op til. Det bliver en meget lang rejse til Kina, og kombineret med en god gang jetlag, mærker jeg nok ikke det store til, at jeg ikke løber så meget, som jeg plejer.

Jeg håber meget af nogle af jer har lyst til at følge med når det går løs på lørdag (kl. 6.15 dansk tid). Her er et link, for dem som er interesserede: http://www.watchathletics.com/schedule/watchlive/1459


Ingen kommentarer:

Send en kommentar