Sara Sig Møller - Eliteløber

Sara Sig Møller - Eliteløber
EM cross Hyeres 2015. Foto: Kim Gudmand

onsdag den 19. september 2012

Uge 37

Status på ugen:
128,4 km. i 3.49 (13 ture)
- herunder:
- 3 x 1,7 km, p. 3 min (3.20 tempo), Fælledparken
- 2 x 3000 m, p. 3 min (3.27 tempo), Østerbro Stadion
- 5 km (skiftevis 500 m 3.20 tempo, 500 m 3.40 tempo), Hellerup
3 x 30 min stabilitet

En rigtig fin træningsuge hvor mængden er høj, og samtidig massere af kvalitet i træningen. Jeg har døjet lidt med at finde motivation til at træne hårdt, og har døjet med nogle ben der ikke rigtig vil som jeg vil når der skal skrues op for tempoet. Jeg føler at jeg syrer ned i begge baglår, og føler mig låst hen over lænd og ryg..... Håber snart det går over så farten kan skrues op på intervallerne!

Jeg havde selskab til to af ugens fartpas. Torsdag løb jeg sammen med NBRO på Østerbro Stadion, og fedt at der er nogen der kan underholde en lidt :-) Lørdag løb jeg sammen med Team Richard, hvor den stod på 6 km. i skiftende tempo. Jeg valgte kun at løbe 5 km, da jeg gerne vil holde min intensive mængde på 16 km. om ugen. Jeg løber lige nu så meget at jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at undgå skader, og vil derfor gerne at den intensive mængde ikke kommer over 16 km/uge.

Jeg sidder lige nu meget begravet i resultat behandling i mit speciale, og det har kostet nogle kræfter her den sidste uges tid. Det koster samtidig på den energi man har til at ligge i træningen.... Men jeg gør alt hvad jeg kan for at pleje mig selv, og sikre mig optimal restitution.

I weekenden tager jeg et smut til Århus i forbindelse med et foredrag jeg skal holde, og løber derfor SMUK Kvindeløb 10 km. i Århus på søndag, som et godt intervalpas, og god forberedelse frem mod Eremitagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar