Sara Sig Møller - Eliteløber

Sara Sig Møller - Eliteløber
EM cross Hyeres 2015. Foto: Kim Gudmand

søndag den 5. august 2012

Uge 31

Status på ugen:
121,3 km. i 3.50 (13 ture)
- herunder:
- 5 x 1000 m, p. 5 min (3.10 tempo), Østerbro Stadion
- 5 x 3 min, p. 3 min (3.25 tempo), Utterslev Mose
- 5000 m, 16.35.15 (PR) Nr. 2 Folksam Challenge, Mölndal
2 x 30 min stabilitet

Man skal altid være glad for PR, og det er jeg da også, selv om jeg havde håbet på mere. Det endte desværre med at være et meget lille felt, og krydret med en god gang modvind var det altså svære forhold. Annie Bersagal vandt løbet i tiden 16.21, og umiddelbart den tid jeg egentlig gik efter. Det eneste problem var bare at hun valgte at ligge ud i 3.07 tempo, og det er altså ikke specielt smart hvis man skal holde ca. 3.16 i snit...... Derfor lod jeg hende løbe fra start, og fandt et godt tempo bag to andre piger, og vi havde 3.17 på første km. Derefter hed km tiden 3.21, og jeg gik frem med det samme da jeg hørte tiden. Derefter hed km tiderne 3.19, 3.19, 3.15. Det var altså noget svært at holde moralen oppe helt selv, men jeg gjorde hvad jeg kunne og er trods alt glad for at kunne løbe 16.35 helt alene.....

Nu har jeg jo virkelig fået blod på tanden og vil bare have mere! Så derfor løber jeg torsdag d. 16. august Baneturnerings finalen, og har hyret Jakob til at løbe pace for mig. Det bliver det sidste løb inden DM på 5000 meter d. 26. august.

Ugen bød også på et rigtig hurtig pas på banen i mandags, og programmet hed 5 x 1000 m pause 5 min. Jeg havde lidt svært ved at komme i gang og klokkede 3.14 på den første derefter hed tiderne: 3.12, 3.09, 3.08, 3.09.
Det var et virkelig fedt pas, og giver godt med selvtillid når man kan løbe de tider helt alene på en tilfældig mandag aften.

Jeg fortsætter min gode træning, og heldigvis er kroppen faktisk forbløffende frisk efter i går, og kunne slutte ugen af med en dejlig tur (12,2 km. i 3.49/km).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar